KAPITEL 1 Facebook

Facebook er et effektivt værktøj til dit første online salg. Det er en fortræffelig reklamesøjle. Her har du to muligheder for at gøre opmærksom på dig selv – nemlig via din egen personlige profil og en firma/brand profil.

Der er stor forskel på de to typer profiler, fordi en brand profil giver dig mulighed for at gøre nogle marketingindsatser, som du ikke kan på din personlige profil.
Her ser vi på, hvordan du kan bruge din personlige profil mest effektivt til at fremme et salg.

Din personlige Facebook profil

Din egen personlige Facebook profil er virkelig guld værd i den første tid som iværksætter. Her har du allerede et netværk, du kan eksponere dine varer for, og det kan være, at der er nogle af dine venner, der er interesseret i at købe – bare fordi I er venner. Når du anvender din egen profil, er du nødt til at tænke nøje over, hvordan du bruger den, da den hurtigt kan fremstå som spam, og du kan miste dine venner. Der er intet i vejen med at promovere dig selv her, men pas på med ikke at gøre det for ofte.

Har du lavet/indkøbt nogle produkter, som også ligger i en webshop, eller har du måske ikke en platform endnu, er Facebook god til at lægge dine varer op på.
Her kan du med fordel poste et indlæg én gang dagligt, hvor du viser et af dine produkter frem med pris samt hvordan man kan købe dem. Som vist på billedet herunder.

 

Du kan også variere mellem typer af indlæg, hvor du den ene dag fortæller noget om din virksomhed og værdierne – hvor du dagen efter igen kan poste et godt tilbud.

Sørg for at være synlig, men ikke irriterende. Du kan derfor løbende se på, hvordan familie og venner reagerer på din opslag samt se på, om du stadig opretholder antallet af venner. Herudover kan det klart anbefales, at du bliver ved med at bruge din personlige Facebook profil til det, den var tiltænkt. Post billeder, link til artikler og meget andet, således at det ikke kun handler om din virksomhed – det har du din forretningsprofil til.

Facebook profil til din forretning

Vi har lavet et særskilt kapitel til, hvordan du kommer i gang med Facebook annoncering. Dette udkommer senere, så følg med.

 

https://guru.dandomain.dk/wp-content/uploads/2017/01/5veje-til-første-salg_pdf.pdf

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *