automatiskemail_kap4

KAPITEL 4Effektmåling på dine automatiske e-mails

KAPITEL 4Effektmåling på dine automatiske e-mails

Når du har igangsat dine automatiske e-mails, er det vigtigt, at du fortsætter med den løbende optimering.

Når du skal optimere på og vurdere effekten af dine automatiske e-mails, er det vigtigt, at du kigger på en række KPI’er (Key Performance Indicators).

Her er tre af de mest gængse KPI’er, som du bør holde øje med og optimere ud fra:

  • Åbningsrate
  • Klikrate
  • Konverteringsrate (kræver at du bruger Google Analytics).

De forskellige e-mail marketingsystemer har alle forskellige rapporteringsværktøjer. Hvis vi igen kigger på Mailchimp, kan du under hver enkelte automatiske e-mail tilgå et udvalg af forskellige nøgletal.

Du kan bl.a. under “Links → Click Map” se, hvor i din e-mail, at dine kliks lander. Denne viden kan du bruge til at optimere din automatiske e-mails performance.

Spørgsmål?

Har du nogle spørgsmål til ovenstående og generel e-mail marketing, så tøv ikke med at stille dine spørgsmål herunder.

Tak fordi du læste med!

https://guru.dandomain.dk/wp-content/uploads/2017/06/automatisk-email.pdf