kapitel3_dropshipping

KAPITEL 3 Sælg noget, du selv har interesse for

KAPITEL 3 Sælg noget, du selv har interesse for

Du har sikkert gjort dig en masse tanker om, hvad du gerne vil sælge i din webshop, og du leder nu efter muligheder, der kan gøre det hele nemmere for dig selv. Både med henblik på salg, men også med henblik på at optimere forretningsgangene. Et godt sted at begynde er helt forfra. Sælg noget, du selv har en interesse for, og som du synes er interessant og spændende.

Tro på dit produkt

Tror du selv på det produkt, du sælger, er din slutkunde mere tilbøjelig til at tro dig. Brænder det klart igennem, at du brænder for, hvad du laver og sælger – med fængende tekster – øger du sandsynligheden for, at dine besøgende konverterer til et salg. Sælg varen, som om, at du virkelig får dine besøgende til at tro på, at de har brug for et produkt, de ikke anede, at de havde behov for.

Gør forarbejdet mere interessant

Du vil helt sikkert få en masse spørgsmål i forbindelse med dine produkter. Det er lidt sjovere at fortælle om noget, du brænder for. Det samme gør sig gældende, når der skal skrives tekster til dine produkter. Når du skal researche frem til brugbare informationer, er det lidt mere spændende at lede efter noget, der har din umiddelbare interesse. Derfor bliver arbejdsprocesserne så meget sjovere, og du får lov at arbejde med noget, der giver dig personlig værdi. Det gør forarbejdet interessant, og hele rejsen bliver pludselig sjovere.

Hvad kan du tilbyde, som dine konkurrenter ikke kan?

I kølvandet på snakken om forarbejde bør du gøre dig nogle klare tanker om, hvilke produkter du kan tilbyde i forhold til dine konkurrenter. Tænker du ikke over konkurrencen, kan du let få udfordringer med at sælge dine produkter. Har du en konkurrent, der sælger samme produkter, men meget billigere, skal du ikke regne med, at folk vælger at købe hos dig. Se derfor på, hvad du kan tilbyde af produkter eller services, som dine konkurrenter ikke kan.

Som Steve Jobs er kendt for at have udtalt (det var sikkert en anden, der sagde det først), så handler det ikke om at gøre tingene bedre end andre – det handler om at gøre det anderledes.

Slå derfor på en unik service, som gør dig mere attraktiv. Når der er tale om dropshipping varer, som oftest er noget billigere grundet stor konkurrence, gælder det om at slå på andre værdier.

Gør dig selv synlig

Når du har en online butik, handler det i allerhøjeste grad om synlighed. Synlighed på Google og de andre søgemaskiner. Hvor mange tror du, der shopper i de butikker, der ligger på Strøget, i forhold til dem der ligger gemt i en baggård? Søgemaskineoptimering er et af de parametre, hvor du virkelig kan differentiere dig fra dine konkurrencer og anvende markedsføring som et værdifuldt værktøj til at skabe mersalg i din butik. Ønsker du at vide mere om søgemaskineoptimering, er der et særskilt indlæg, hvor du kan blive klogere. Du kan læse mere i vores e-bog Grundlæggende SEO.

Tilbyd nogle andre varer

Hvorfor tilbyde de samme varer, som alle andre, når konkurrencen bliver des meget større? I stedet kan du se dig om efter nogle helt unikke varer, som de andre ikke har og supplér din produktportefølje med disse. Finder du nogle varer, som ikke har samme tilgængelighed som fx sko og tøj, der fås alle steder, kan det være, at du kan være konkurrencedygtig på prisen. Det er hårdt arbejde at finde de rigtige varer. Det er en kontinuerlig proces, som konstant bør have dit fokus. Var det nemt at drive en webshop, der tjener mange penge, gjorde alle det nok.

Forvent en lavere fortjeneste på dine produkter med dropshipping

Når du sælger via dropshipping, er det forventeligt, at din fortjeneste på hvert et produkt er lavere, end hvis du selv har varen på hylden. Det er dog en god måde at starte ud på, da du altid har mulighed for at udvide dit sortiment og etablere et lager, når du har tjent nok penge. Du kan tilmed se, hvilke varer der sælger bedst – og på sigt er det måske disse, du skal investere i med henblik på varelager, således at du selv kan få en større bid af kagen.

Det er svært at generalisere på avancen for forskellige varegrupper, da det kommer meget an på din leverandøraftale, leverandørland osv. Sælger du tøj og sko, og har du en dropshipping leverandør i Taiwan, kan du meget vel have en avance på op til 60-70%. Sælger du IT-hardware og tilbehør, kan profitten være helt nede på 10-15%. Vælg derfor nøje, hvilket marked du går ind på i forhold til dropshipping – men husk, at det skal være lysten, der driver din shop.

https://guru.dandomain.dk/wp-content/uploads/2017/01/dropshipping_pdf.pdf

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *