kapitel4_dropshipping

KAPITEL 4 Find den rette leverandør

KAPITEL 4 Find den rette leverandør

Er du på nippet til at beslutte dig for, om det her er en god idé eller ej, er det næste skridt noget af det vigtigste overhovedet. Finder du ikke den rette dropshipping leverandør, kan det koste dig kunder, og det kan koste din forretning. Derfor kræver det et solidt stykke forarbejde at finde en god leverandør, som du kan stole på og føler dig tryg hos. Netværket er guld værd. Iværksætterportaler som Amino er også gode bud på, hvordan du finder en stabil og troværdig dropshipping leverandør.

Referencer hjælper dig godt på vej

Word of mouth og referencer er noget af det mest værdifulde i din jagt på at finde en god leverandør. Søg i dit netværk eller i dit netværks netværk. LinkedIn. Brug de sociale kanaler. Iværksættere er altid gode til at hjælpe hinanden – også selvom nogle må være dine konkurrenter. Du behøver ikke spørge ud i åbent forum, at du skal sælge billige sko – hvor finder du den billigste og bedste dropshipping leverandør? Hør, om nogen har gode erfaringer med dropshipping leverandører inden for tekstil eller lignende. Der er ingen grund til at røbe din forretningshemmelighed. Gør det i så fald til nogen, du kender godt og stoler på.

Gå direkte til producenten/grossisten

Har du ikke held i sprøjten med at finde nogle gode referencer, der holder vand, er der den direkte vej. Henvend dig til producenten eller grossisten af det produkt, du har interesse i at sælge. For vedkommende er du en kunde, og der vil typisk være en gensidig lyst til at indgå en aftale. Dette afhænger meget af brand og størrelse på producenten. Det er nok ikke så ligetil at skrive til Nike, at du gerne vil sælge deres sneakers – og om de gider at sende nogle direkte til kunden, HVIS du sælger noget. Find de mindre forhandlere – der er ofte større værdi i det for dig – og vejen til at indgå et samarbejde er kortere.

Dropshipping er ikke nyt – der er bare stadig mange, der ikke kender det

Det kan du sagtens komme ud for, når du henvender dig til en producent eller grossist. Her skal du forklare så detaljeret som muligt, hvad det indebærer af både fordele og ulemper. Giv eksempler på businesses, der baserer deres forretning på konceptet – som fx Amazon. Der er stadig mange, der ikke kender til det, selvom det ikke just er nyt. Kan du slet ikke få hul igennem til en leverandør, må du den sure vej. Indkøb et varelager. Men gør det klogt. Det finder du mere om i vores e-bog “Lager & Indkøb”.

https://guru.dandomain.dk/wp-content/uploads/2017/01/dropshipping_pdf.pdf

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *