KAPITEL 2 Produktet

Det giver næsten sig selv, at det er produktet, du gerne vil sælge, der skal have det største fokus fra dig. Det er det, du skal leve af, hvorfor det skal anskues fra alle mulige og umulige vinkler. Særligt skal du se på dit produkt med kundebriller. Hvad er det, at kunden forventer af dit produkt, og hvad får vedkommende ud af det? Kan du tjene nok penge på hvert solgte produkt?

Tro på dit produkt og sælg det overbevisende

Kender du dit produkt godt nok, og kan du sælge det, kommer i høj grad ud på, om du tror på det. Når du skal sælge det, gælder det om at være så overbevisende og fast i troen, at dit produkt er noget, som vedkommende har brug for, men egentlig ikke anede, at han eller hun manglede. Har du billeder eller illustrationer, der viser, hvad det kan, hjælper det dig godt på vej. Især når du sælger fra en shop. Er der ikke tilstrækkeligt med gode billeder, er din konverteringsrate typisk ikke særligt høj. Folk vil ane og fornemme dit produkt, før de køber. Skal du sælge dit produkt til en bankmand, giver det rigtig god værdi for både dig og din bankmand at vise billeder, således at vedkommende har noget at forholde sig til.

En rigtig god idé er, at du skal øve dig så meget på at sælge dit produkt, at du kan sælge det til en potentiel kunde i en elevator. 15 sekunder og ikke mere. Kan du skære det så præcist, har du klart defineret dit produkt. Hvilke fordele får kunden ved at købe det?

Hvad skal det koste?

Hvad skal det koste? Det er altid humlen, når man står med et nyt produkt – især hvis du er en pioner på dit område og har fundet en niche. Start med at se på, hvad det har kostet dig at lave samt hvor lang tid, det har taget dig at lave det. Problemet er ofte, at du ikke vil sætte det for lavt, da du jo skal leve af salget, men omvendt skal prisen heller ikke være for høj, så du skræmmer kunderne væk. Har du leverandører inde over? Tænk alle variabler ind i forhold til prisen. Hvad har du af udgifter i alt samt den tid, det reelt tager fra start til slut.

https://guru.dandomain.dk/wp-content/uploads/2017/01/facebookannoncering_pdf.pdf

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *