guru-billede

Sådan giver du dine kunder ærlig data, de kan stole på

Danskerne elsker at handle på nettet.

Det letter vores hverdag og giver os mere tid til det, der virkelig betyder noget. Og ofte er der endda penge at spare.

Ja, der er ikke meget at savne fra de gode gamle dage – og så alligevel.

Den tillid vi har, når vi står ansigt til ansigt i en butik, er stadig ikke helt den samme på nettet.

Det vil e-mærket – som Dandomain er tæt samarbejdspartner med – gerne være med til at lave om på. Og det kan også komme dig til gode.

Et stærkt (og velkendt) signal om tillid

Når forbrugerne ser e-mærket på en webshop, kan de være sikker på, at butikken er til at stole på.

e-mærkets jurister har lavet testkøb, godkendt handelsbetingelserne, og så sikrer de kunderne helt op til 10.000 kroner ved køb af fysiske varer.

E-mærket er med andre ord forbrugernes garanti for, at de trygt kan handle hos den givne webshop.

Og hele 73 % af danskerne kender faktisk e-mærket.

Vælger du at e-mærke din shop, får du altså et velkendt, synligt bevis på, at du og din shop er værd at stole på.

Vidste du i øvrigt, at DanDomains webshopløsning er typegodkendt af e-mærket? Det gør det nemmere (og hurtigere) for dig med en DanDomain webshop at blive e-mærket.

Gør det endnu nemmere for dine kunder at stole på dig

Med to nye add-ons, kunde- og fragtscore, har e-mærket udviklet nogle stærke, digitale værktøjer, der gør det nemt at give dine kunder noget af det, som også er vigtigt for dem, når de shopper online.

Kunde- og fragtscoren viser nemlig:

  1. hvad andre synes om din shop
  2. hvor hurtigt du afsender dine ordrer.

Se hvordan det ser ud på en shop.

Sådan fungerer kunde- og fragtscoren

Din kundescore går fra 0 til 10 og er baseret på feedback fra dine kunder. Og KUN dine kunder.

Alle bliver spurgt. Og de skal kun svare på ét simpelt spørgsmål: ”Er du tilfreds eller utilfreds?”

Din fragtscore viser i procent, hvor stor en andel af dine ordrer du afsender inden for 23, 48 eller 72 timer.

Hvilken periode du ønsker at vise, er op til dig.

Samtidig giver e-mærket dig et dag-til-dag overblik over de ordrer, du skal have ud af døren for at opretholde din fragtscore.

Gennemsigtighed betaler sig

De to add-ons bringer dig tættere på dine kunder, og det vil du blive belønnet for. Forbrugerne efterspørger nemlig gennemsigtighed, når de handler på nettet.

50 procent af danskerne fravælger faktisk netbutikker uden e-mærket. Det viser FDIH’s E-handelsanalyse. Vi kan kun gisne om begrundelsen, men mon ikke det har noget at gøre med tillid og gennemsigtighed?

Det er nemlig ingen hemmelighed, at forbrugernes tillid til dig har enorm betydning for, om de har lyst til at svinge dankortet i din webshop eller ej.

Har du e-mærket din webshop, har du altså ikke bare et lækkert es i ærmet, hvad angår din markedsføring, men du får også en fordel i konkurrencen om kunderne, fordi du tilbyder ærlig data, dine kunder kan stole på.

3 grunde til at få e-mærket din webshop

#1 Du får et stærkt signal, du kan markedsføre dig med

#2: Du kommer tættere på dine kunder

#3: Du undgår at blive fravalgt af halvdelen af danskerne

Forrige e-bog Næste e-bog

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *