Der er mange fordele i at få en nyhed i pressen. Der er naturligvis den åbenlyse fordel, at det udbreder kendskabet til din virksomhed. Det kan bidrage til at skabe omsætning og vækst. Og så er der et SEO-mæssigt perspektiv. Kan du få det pågældende medie til at linke til din webshop, er det virkelig bonus. Men nu skal det ikke handle om søgemaskineoptimering.
Jeg har selv forfattet et væld af pressemeddelelser, og jeg har sågar siddet som modtager af et hav af dem på TV2 ØSTJYLLAND, hvor jeg var ansat som journalist i mere end to år. Lad os derfor se lidt nærmere på, hvorledes du kan optimere dine chancer for at komme i pressen.
- KAPITEL 1 Hav et skarpt budskab
- KAPITEL 2 Har du styr på de fem nyhedskriterier?
- KAPITEL 3 Gør din pressemeddelelse klar til trykken
- KAPITEL 4 Overskriften er dit blikfang
- KAPITEL 5 Vær knivskarp og personlig
- KAPITEL 6 Gør arbejdet færdigt, så det er nemt at udgive
- KAPITEL 7 Opbyg et godt forhold til relevante journalister og redaktører
- KAPITEL 8 Få noget linkjuice ud af din pressemeddelelse